Der er virkelig mange fantastiske kandidater i år til Dynamoprisen, som anerkender dem, der virkelig har gjort en forskel for mennesker med ordblindhed.

Nu er det op til medlemmerne af foreningen at afgøre, hvem der fortjener Dynamoprisen 2023, der bliver uddelt den 13. april 2024 på foreningens årsmøde i Middelfart.

Hvis du gerne vil stemme på din favoritkandidat, så skal du blot sende en mail til kontor@ordblind.org med navnet på den kandidat, du synes bør vinde. Vi skal modtage din mail senest den 13. marts 2024. Det er sådan, at du får din stemme talt med i denne vigtige beslutning.

Komiteen har udvalgt tre topkandidater, Christian Bock, Bente Stengaard Kruse og Kent Nielsen, som du kan læse mere om herunder.

Lad os sammen fejre og støtte dem, der gør en forskel!

Indstillinger:

Kandidat nr. 1 – Christian Bock

Christian har i mange år undervist ordblinde på en helt unik måde, som har gjort en stor forskel i deres liv. Hans tilgang til undervisning er enestående, og han formår at inkludere alle elever, uanset hvor svært det kan være.

Christian formidler sin viden om læse- og skrivehjælpemidler på en forståelig og engagerende måde, som gør det muligt for hans elever at tilegne sig ny viden og færdigheder. Han har en evne til at motivere og støtte hver enkelt elev, så de kan nå deres fulde potentiale.

Christian fortjener anerkendelse for sit dedikerede arbejde og for den positive indflydelse, han har på så mange menneskers liv. Han er en sand inspiration og et forbillede inden for specialundervisning.

Personen som har indstillet kandidaten er, Anna Marie, Nordsjællandskredsen.

Kandidat nr. 2 – Bente Stengaard Kruse

Det er med stor glæde og begejstring, at jeg indstiller Bente til Dynamoprisen for hendes exceptionelle frivillige arbejde i vores forening. Hun har i mange år dedikeret sig til at gøre en forskel gennem sit engagement som medlem af hovedbestyrelsen, i lokalkredsen Fyn og især i koloniudvalget.

Bente har imponeret os alle med sin høje faglighed, utrolige energi og vilje til at løse enhver opgave, der måtte opstå i forbindelse med kolonien. Hendes evne til at bevare overblikket og hendes villighed til at tackle udfordringer, både i form af praktisk arbejde og bureaukratiske krav fra myndighederne, er enestående. Hendes ihærdige indsats har ikke kun styrket vores kolonier, men også vores fællesskab som helhed.

Personen som har indstillet kandidaten er, Lene Baasch, Koloniudvalget.

Kandidat nr. 3 – Kent Nielsen

Kent fortjener at blive indstillet til Dynamoprisen på grund af hans dedikation til at hjælpe ordblinde med at forstå og bruge it. Hans ugentlige indsats med at dele sin viden og ekspertise er et klart eksempel på, hvordan små handlinger kan gøre en stor forskel i andre menneskers liv. Kents villighed til at støtte dem, der har svært ved it, viser ikke kun hans tekniske kunnen, men også hans empati og vilje til at bidrage positivt til samfundet. Han er et lysende eksempel på, hvordan man kan bruge sin viden og færdigheder til at skabe en positiv forandring i verden omkring sig. Kent er en sand hverdagshelt, der fortjener anerkendelse og værdsættelse for sit arbejde.

Personen som har indstillet kandidaten er, Gitte Nielsen, Nordjyllandskredsen.

Vil du være med i fællesskabet?

Ordblindeforeningen er stemme for mere end 400.000 danskere, og vi har altid plads til flere.

Dit medlemskab gør en kæmpe forskel.

Klik herunder for at melde dig ind og læse mere om alle de fordele du får, som medlem af Ordblindeforeningen

Del dette indlæg

Har du en kommentar?

Skriv din kommentar i det store felt.

Skriv derefter dit navn, din E-mail og eventuelt virksomhed.