Her finder du Ordblindeforeningens 1) Handelsbetingelser/Abonnementsaftale for køb af medlemskab og abonnementer i Ordblindeforeningen i Danmark samt 2) Handels- og leveringsbetingelser for køb på www.ordblindeforeningen.dk’s webshop og eventkalender
1) Handelsbetingelser/Abonnementsaftale
Disse handelsbetingelser/abonnementsaftale er gældende ved køb af medlemskab og abonnementer på ordblindeforeningen.dk.
ordblindeforeningen.dk
c/o Ordblindeforeningen Danmark
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup
Telefon: 36 75 10 88
kontor@ordblind.org
Bestilling og levering
Bestilling af ydelser fra ordblindeforeningen.dk sker via accept af bestillingen på ordblindeforeningen.dk.
Aftalen anses for indgået, når brugeren har accepteret betalingen på ordblindeforeningen.dk.
For at undgå fejl bør køberen kontrollere, at alle forsendelsesoplysninger er korrekte. Det er specielt vigtigt, at den indtastede e-mailadresse er korrekt, da den bliver brugt til at sende bekræftelse/e-mailkvittering samt mails vedr. fornyelse af kontingent/abonnement.
Ved såvel medlemskab som abonnement er der tale om løbende aftaler, som fortsætter indtil opsigelse. Køber vil således blive opkrævet kontingent eller abonnementsbetaling hvert år, til aftalen opsiges.
Betaling og priser
De til enhver tid gældende priser for medlemskab og abonnement oplyses på hjemmesiden på siden “Medlem”.
Betaling af ydelser sker via ordblindeforeningen.dk, hvortil der kan benyttes Dankort. Alle priser er i Danske Kroner (DKK) samt inklusiv alle afgifter, moms mm. Betalingen sker via en sikker forbindelse (https). De indtastede oplysninger i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede, og det er således kun NETS, der kan læse dem.
Institutioner, der ikke kan betale med kreditkort, kan vælge at betale via faktura – med eller uden EAN-nr. Institutioner, som får nyt EAN-nr., skal meddele dette til Ordblindeforeningen via mail, brev eller telefon.
Opkrævning
Kontingent opkræves en gang årligt. Køber får en faktura tilsendt per mail eller via EAN-faktura.
Hvis køber har meldt sig ind i perioden januar-juni, bliver køberen opkrævet første gang ultimo april det følgende år. Hvis køber har meldt sig ind i perioden juli-december, sker første opkrævning ultimo september det følgende år.
Første opkrævning skal betales normalt, men derefter er det muligt for køber at tilmelde sig Betalingsservice via sin bank med følgende oplysninger:
PBS-nr. 08748039
Deb.gr.nr. 00001
Kundenummer/medlemsnummer
Fortrydelsesret
Den almindelige fortrydelsesret på 14 dage gælder ved køb af medlemskab og abonnement.
Fortrydelse skal oplyses til Ordblindeforeningen inden for 14 dage pr. brev, pr. mail eller telefonisk – eller ved at bruge standard fortrydelsesblanket. Fortrydelsesformular
Opsigelse
Opsigelse af medlemskab eller abonnement skal oplyses til Ordblindeforeningen pr. brev, pr. mail eller telefonisk. Aftalen kan når som helst opsiges, men allerede indbetalt kontingent eller abonnement refunderes ikke.
Personlige oplysninger
For at en bruger kan bestille og betale for medlemskab og abonnement, skal brugeren lade sig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn og adresse
E-mailadresse: Dette felt skal udfyldes, så ordblindeforeningen.dk kan sende en elektronisk bekræftelse samt opkrævning for fornyelse af kontingent eller abonnement.
Nyheder pr. e-mail: Markeres denne afkrydsningsboks, vil medlemmet / abonnenten få mails med nyheder på ordblindeområdet samt nyt om kommende arrangementer.
Ved flytning og ændring af e-mailadresse
Ved flytning eller ændring af e-mailadresse er det op til brugeren at ændre oplysningerne ved at logge på ordblindeforeningen.dk under “Medlem” og vælge “Min profil”.
Opbevaring og anvendelse af data
ordblindeforeningen.dk indestår for, at have iværksat de nødvendige tekniske, praktiske og organisatoriske foranstaltninger mod, at person- og betalingsoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller kommer uvedkommende til kundskab.
Oplysningerne vil aldrig blive viderebragt eller solgt til tredjepart.
Kreditkortinformationer håndteres af Dandomain og Nets, og oplysningerne bliver ikke registreret eller opbevaret i Ordblindeforeningens system.
Ændring af handelsbetingelser/abonnementsaftale samt ophør af brug m.v.
Såfremt ordblindeforeningen.dk ændrer i de gældende handelsbetingelser, vil alle medlemmer og abonnenter få en mail med besked om dette.
2) Handels- og leveringsbetingelser for køb på www.ordblindeforeningen.dk’s webshop og eventkalender
Disse handels- og leveringsbetingelser (’Vilkår) accepteres, når du foretager et køb på www.ordblindeforeningen.dk (“Webshoppen og Eventkalender”). Webshoppen udbydes af Ordblindeforeningen Danmark, CVR 16741302.
Ordblindeforeningen Danmark forbeholder sig retten til at ændre i disse vilkår ved at offentliggøre ændringer online uden først at underrette dig. Alle priser opdateres løbende, og Ordblindeforeningen Danmark forbeholder sig ret til at foretage prisændringer uden forudgående varsel.
Betaling
Ordblindeforeningen Danmark modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard samt Mobile Pay.
Alle varer er prissat i dansk valuta og inklusiv danske moms.
Ordblindeforeningen Danmark bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Levering af fysiske varer
Leveringstiden efter modtagelse af en ordrebekræftelse er normalt 2-5 arbejdsdage. I særlige tilfælde kan leveringstiden dog være længere. Ordblindeforeningen Danmark forbeholder sig retten til en forlænget leveringstid på op til 30 dage fra din modtagelse af ordrebekræftelse. Hvis leveringstiden overstiger 30 dage, har du ret til at annullere ordren.
Alle varer leveres kun så længe lager haves, og der tages forbehold for restordre samt udgåede varer.
Der tages altid forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Ordblindeforeningen Danmark vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Ordblindeforeningen Danmark
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup
Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på kontor@ordblind.org. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her
Bemærk: I henhold til forbrugeraftaleloven er forplejning og tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, herunder kulturelle begivenheder og sportsbegivenheder, når arrangementets dato er oplyst på forhånd, undtaget fra fortrydelsesretten. Idet arrangementer mv. er omfattet heraf, kan du ikke fortryde tilmeldingen, når denne er gennemført, medmindre arrangøren giver mulighed for at annullere tilmeldingen.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til kontor@ordblind.org
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontor@ordblind.org