Køb til støtte for Ordblinde / Dysleksiforeningen i Danmark

Ken Denning: ’Ordblid’, nummeret/signeret kunsttryk, 2018

Giclée tryk, 54 x 68 cm.
Efter oliemaleri. Oplag: 60 nummererede og signerede eksemplarer

’Ordblid’ (evt. nedestående vises/foldes ud ved at trykke på sådan et kryds? – hvis teksten er for lang)

’Ordblid’ er et værk, som fanger magien i mødet mellem mennesker med ordblindhed og det danske skriftsprog. Med sin karakteristiske streg og grafiske karakter, skaber Denning en fortælling om mennesker med ordblindhed: Gnidrede bogstaver, et assorteret alfabet, og citatet ’Jeg er ordblid’ fortæller os, at handicappet kommer til udtryk, når ordblinde konfronteres med skriftsproget.

Kunsttrykket er produceret efter oliemaleriet ’Ordblid’, som var Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmarks gave til Hans Kongelige Højhed Kronprins Frederik i anledning af hans 50-års fødselsdag. Med dette kunsttryk giver Denning sit bidrag til arbejdet for at skabe opmærksomhed omkring ordblindhed.

Al overskud af salget går ubeskåret til Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark

Ken Denning (evt. nedestående vises/foldes ud ved at trykke på sådan et kryds? – hvis teksten er for lang)

Ken Denning er dansk billedkunstner, født i 1957. Hans foretrukne medier er radering, tegninger samt andre grafiske værker, herunder fotomanipulation.

Ken Denning er repræsenteret på en række museer i ind- og udland og hans værker findes blandt andet i Kobberstikssamlingen på Statens Museum for Kunst, Vejle Kunstmuseum, Kastrupgårdsamlingen, Trapholt, Sønderjyllands Kunstmuseum, Guan Shanyue Art Museum i Shenzen Kina, Bibliotheque Nationale de France i Paris, Sasol Art Museum i Stellenbosch, Sydafrika samt Marianne und Heinrich Lenhardt-Stiftung, Kaiserslautern.