Studerende og ordblind

Er du studerende og drømmer du om at studere på en videregående uddannelse? Så har vi masser af viden og gode råd, som vi rigtig gerne vil dele med dig. Se mere herunder.

til studerende

Gode råd til studerende på de videregående uddannelser

For rigtig mange ordblinde kan starten på en videregående uddannelse virke overvældende og uoverskuelig. Derfor har Ordblindeforeningen lavet en miniguide som støtte til at gøre studiestarten lettere. Guidens formål er at skabe et overblik over de muligheder, du som ordblind har på en videregående uddannelse i Danmark.

Ordblindeforeningen har også udarbejdet guiden Studiestrategi ”Gode studie- og notatteknikker til dig, som er ordblind”. Guidens formål er at præsentere den studerende for en type studie- og notatteknik, som er særligt velegnet til ordblinde. Du kan downloade de forskellige guides herunder.

Guides til studerende

studerende