Ordblindeforeningen har gennem en længere periode været i tæt dialog med politikerne på Christiansborg for at øge politikernes viden om og fokus på ordblindesagen. Det glæder os at kunne meddelen, at der er blevet lyttet, og at politikerne har valgt at tilgodese vores fælles sag.

I den nye finanslov har politikerne valgt at give en historisk støtte til ordblinde!

Finansloven afsætter ikke mindre end 30 millioner kroner årligt fra 2024 til 2027 og herefter 15 millioner kroner årligt til initiativer, der sigter mod at styrke undervisningen for ordblinde. Dette er en sejr!

Vi er dybt taknemmelige for regeringens fokus på vores arbejde og behovet for at forbedre mennesker med ordblindheds undervisning og vilkår i skolen. Det er nu af afgørende betydning, hvordan disse ressourcer bliver brugt i fremtiden, og vi ser med stor forventning frem til den kommende udvikling. Vi forpligter os på at sikre, at hver enkelt krone investeret i landets ordblinde går til at skabe bedre vilkår helt ude i praksissen, hvor de ordblinde får gavn af dem.

Dette er et afgørende skridt i retning af at skabe en mere inkluderende og støttende uddannelsesoplevelse for mennesker med ordblindhed i vores samfund. Vi kæmper videre for, at ordblindeområdet både nu og i fremtiden følger samfundets udvikling, så mennesker med ordblindhed får de bedste muligheder for at lykkes.

Se mere her: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2023/aug/230830-regeringens-finanslovforslag-for-2024

Vil du være med i fællesskabet?

Ordblindeforeningen er stemme for mere end 400.000 danskere, og vi har altid plads til flere.

Dit medlemskab gør en kæmpe forskel.

Klik herunder for at melde dig ind og læse mere om alle de fordele du får, som medlem af Ordblindeforeningen

Del dette indlæg

Har du en kommentar?

Skriv din kommentar i det store felt.

Skriv derefter dit navn, din E-mail og eventuelt virksomhed.