STYRK ordblinde elever i skolen – en interviewundersøgelse af unges oplevelse af at være elever med ordblindhed i grundskolen
Vi har endnu en nyhed i anledning af Den Danske Ordblindeuge 40.
Ordblindeforeningen og VIA University College udgiver rapporten ’’STYRK ordblinde elever i skolen – en interviewundersøgelse af unges oplevelse af at være elever med ordblindhed i grundskolen’’, der formidler anden undersøgelse i projektet ”STYRK ordblinde elever i skolen”.
Formålet med interviewundersøgelsen er at belyse, hvordan unge italesætter deres oplevelse af at være elever med ordblindhed i grundskolen. Det er en viden, der kan anvendes i skolens organisering, undervisning og læsevejledning med henblik på at skabe inkluderende læringsmiljøer for netop disse elever.
Eleverne giver gode råd til læreren
Samlet set kredser elevernes gode råd til lærerne om, at læreren skal have forståelse for, hvad det vil sige at være ordblind, at de skal have kendskab til LST (læse- og skriveteknologi), og at læreren ser og anerkender den enkelte elev.
Vil du dykke ned i alle de unges erfaringer og de konkrete råd?

Du kan læse rapporten om den første undersøgelse ved at klikke her.

Har du en kommentar?
Skriv din kommentar i det store felt.
Skriv derefter dit navn, din E-mail og eventuelt virksomhed.