På ordblindeugens første event, i går den 29.9.2019 på Teater Contact, blev ikke mindre end to nye ambassadører udnævnt.

Vi er så glade og beærede over, at Charlotte Bøving og Mads Marius har takket ja til at varetage hvervet som ambassadører i Ordblinde/Dysleksiforeningen.

Charlotte Bøving er kendt blandt andet som TV-læge og foredragsholder. Hun rejser land og rige rundt for at tale om fysisk og psykisk sundhed. Charlotte kender til ordblindhed fra sin omgangskreds og som ambassadør, vil Charlotte være med til at løfte Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmarks opgave med at skabe lighed for mennesker med ordblindhed.

Mads Marius er DU-Dysleksi Ungdoms første ambassadør. Han er Youtuber og kendt som de unges talerør. Med en blanding af seriøsitet og humor fortæller han om alt hvad der kan være svært; fra selvværd, karakterer, diagnoser, mobning til digital adfærd og fællesskab. Mads vil sammen med os nedbryde fordomme og tale højt om det tabu ordblindhed kan være.

Vi glæder os til sammen at arbejde for lige vilkår og skabe opmærksomhed på ordblindhed!