Kontakt til den rette afdeling
Hven enten man ringer for at få vejledning i undervisningsmateriale til sine læseudfordrede elever eller tale med skole- og Studieservice for at få produceret studie- og eksamensmateriale, eller boganbefalinger fra en bibliotekar, så er det nu endnu nemmere for Notas medlemmer – og deres tilknyttede kontaktpersoner, fagpersoner, lærere og undervisere at få kontakt til Nota.

Med introduktionen af en tastemenu, hvad der i fagsprog ofte kaldes IVR, kan Nota nu sikre sine brugerne den mest optimale service: Tre indgange sender brugeren til enten Kontaktcenter og Support, Biblioteket eller Skole- og Studieservice.

Forventer hurtigere ekspedition
”Vi ser frem til at tage det nye system i brug”, forklarer Jakob Arvad, chef for Kontaktcentret, der står for at implementere løsningen. ”Vi forventer forkortet ventetid, fordi brugeren får mulighed for mere direkte kontakt. Blinde og stærkt svagsynede, ordblinde og vores andre brugere kan nu sendes direkte til den afdeling de har brug for.”

Hvis brugerens teknik driller er det Kontaktcenteret og Support, hvis det er boganbefalinger og udlån, er det Biblioteket, og hvis det drejer sig om materiale- og eksamensfremstilling, så er det Skole- og Studieservice.”

Husk: biblioteket står klar med anbefalinger
Selvom Nota er et digitalt bibliotek, og klar på at tage sidste nye teknologiske løsninger i brug, så er der stadig vaskeægte, levende bibliotekarer som står klar til at lytte til medlemmernes læseønsker og kan byde ind med kompetent vejledning og råd til nye spændende læseoplevelser.

”Vi oplever at mange brugere ringer ind for at få nye boganbefalinger der måske er i tråd med, hvad de har læst tidligere. Ellers også vil de gerne have helt nye input til læseoplevelser. Der sidder vi klar i biblioteket, til at hjælpe vores medlemmer, fortæller Lene Harder, chef for Biblioteket og Skole- og Studieservice.

Systemet tages i brug hos Nota fra d. 22.03.2021

Vil du være med i fællesskabet?

Ordblindeforeningen er stemme for mere end 400.000 danskere, og vi har altid plads til flere.

Dit medlemskab gør en kæmpe forskel.

Klik herunder for at melde dig ind og læse mere om alle de fordele du får, som medlem af Ordblindeforeningen

Del dette indlæg

Har du en kommentar?

Skriv din kommentar i det store felt.

Skriv derefter dit navn, din E-mail og eventuelt virksomhed.