Børns Vilkår

Børns Vilkår kæmper for, at intet barn i Danmark svigtes, hverken af barnets nærmeste eller af samfundet. Du kan kontakte BørneTelefonen eller ForældreTelefonen, når du har brug for rådgivning eller bare en som lytter.

BørneTelefonen

Du kan ringe, skrive beskeder eller chatte med os på BørneTelefonen, hvis du har brug for hjælp eller bare en at tale med. Vi har åbent fra 9 til 02 hver dag – året rundt. Vi taler og skriver hver dag med børn om venner, familie, kærlighed, sex, skolen og alle slags problemer – både store og små. Hos BørneTelefonen kan du også få en bisidder, som er en voksen, der kan gå med dig til møde i kommunen eller Familieretshuset. Vores nummer er 116111.

Læs mere om BørneTelefonen

ForældreTelefonen

Vi taler med alle voksne, der har en bekymring for et barn. Vi kan for eksempel rådgive om, hvordan man får hjælp hos kommunen, hvordan man styrker samarbejdet med skolen eller hjælper barnet gennem en skilsmisse. Vores fokus er altid på barnets perspektiv, så vi hjælper dig til at hjælpe barnet. Vores nummer er 35555557, og vi åbningstiderne er: Mandag, torsdag, fredag: 9:00 – 17:00, Tirsdag, onsdag: 9:00 – 21:00, Lørdag: Lukket, Søndag: 15:00 – 21:00.

Læs mere om ForældreTelefonen