Kære medlemmer,

Sekretariatets telefoner er lukket i påskeferien i uge 16.

Vi opfordrer til at sende en mail til kontor@ordblind.org, så besvarer vi henvendelser så hurtigt som muligt.

Ændrede telefontider efter påske:

Fra tirsdag d. 23.4.2019 er sekretariatets telefontider som følger:

For administrative henvendelser har sekretariatet åbent for telefonen alle dage
undtagen onsdag fra kl. 10.00-11.30 samt kl. 12.30-14.30.

For vejledning har sekretariatet åbent alle dage undtagen onsdag fra kl. 12.30 – 14.30.

Godt digitalt nyt til ordblinde

Et nyt digitalt system fra Nota skærer adgangen til hjælpemidler ned fra tre uger til få minutter. Den løsning, Nota netop har lanceret, gør, at de fagpersoner, som giver ordblinde adgang til Notas værktøjer, kan droppe underskrevne blanketter, stempler og gammeldags post. Tre ugers procestid med papirer, der forsvinder i børns skoletasker, er således erstattet af få minutters skærmtid.
Adgang til de rigtige hjælpemidler og tilgængelige bøger er for ordblinde nøglen til at have samme uddannelses- og jobmuligheder som andre. Nota optager cirka 20.000 ordblinde medlemmer om året, så det er en stor gruppe mennesker, der får hurtigere adgang.
Fagpersoner kan allerede nu benytte sig af den nye indmeldelsesportal, som er tilgængelig via Notas hjemmeside (marker ’Notas hjemmeside’ som link med følgende url: https://nota.dk/om-nota/bliv-medlem?fbclid=IwAR1NABY6ehdHy7vshojzHxJIYQLb7VVrvimGBHS2iq-m-1-5VxsHoiAI_7I)

Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark ønsker alle en rigtig god påske.