Uge 40 er international ordblindeuge. Det betyder at der i hele landet, ja faktisk i mange lande, finder aktiviteter sted som sætter fokus på ordblindhed. Ordblindeforeningen er selvfølgelig involveret i mange af disse aktiviteter, og vi håber at se dig.

Ordblindeforeningen har i samarbejde med Netværkslokomotivet og Nota lavet en hjemmeside, der giver et overskueligt overblik over arrangementer i forbindelse med uge 40.

Klik ind på www.ordblinduge40.dk, find din region og tjek, om der er et arrangement, der er interessant for dig. Ordblindeuge40.dk opdateres løbende, så hold øje med, om der kommer flere spændende arrangementer i dit område.

NB: Har du en aktivitet i uge 40 eller kender du nogen som har en aktivitet, er du meget velkommen til at indsende aktiviteten, så den kan komme på hjemmesiden. Det gør du via https://www.ordblinduge40.dk/kontakt/

Vi har brug for dig

Har du lyst til at være frivillig i den uge? Så kontakt os endelig, for vi har brug for flere frivillige kræfter, som har lyst til at give en hånd med ved messe-standene i løbet af ugen. Din primære opgave vil være at fortælle om Ordblindeforeningens sag og om hvorfor det er vigtigt, at vi har en forening som står sammen om at skabe bedre muligheder og vilkår for mennesker med ordblindhed. Du må gerne tage udgangspunkt i dine egne erfaringer med det at være medlem af foreningen.

Hver messestand har en tovholder som kender til det at stå på messe som frivillig i Ordblindeforeningen. Du skal derfor ikke være bange for at deltage, selv om du aldrig har prøvet det før.

Vi har brug for frivillige følgende dage:

’Ordblindemesse’
Lørdag den 29. september. Fængslet, Horsens, Kl. 9.00 – 15.00
’Ordblind – ja og hva’ så?’
Mandag den 1. oktober. Hjørring Bibliotek/Femhøje Idrætscenter, Kl. 16.30 – 19.30
’Ordblind - ikke en hindring’
Mandag den 1. oktober. Kommunikation & Hjælpemidler, Esbjerg V. kl. 15.00 – 20.00
’Forældre til ordblinde børn’
Tirsdag den 2. oktober. Bramdrupskole, Kolding. Kl. 18.30 – 21.00
’Ordblind i Vejle’
Onsdag 3. oktober 2018. Vejle Bibliotek. Kl. 19.00 - 21.30
’Er du eller dit barn ordblind?’
Onsdag d. 3. oktober, Hjørring bibliotek, Kl. 17.00 – 20.00
’Ordblind? ikke en hindring’
Torsdag den 4. oktober 2018, AOF, Vejen. Kl. 18.00 – 21.30

Foreningen dækker din transport.
Har du lyst til at deltage kan du sende en mail (mærket ’Ordblindeugen) til kontor@ordblind.org eller ringe til 36 75 10 88.