Nyhedsbrev og god sommer

Kære medlemmer,

Sommeren har allerede stået på i nogle uger og mange er på ferie eller ser frem til en afslappende tid. Vi vil gerne ønske jer alle en rigtig dejlig sommer. Samtidig vil vi benytte os af lejligheden til at fortælle sidste nyt, samt hvad der sker i løbet af efteråret.

Persondataforordningslov
Persondataforordningsloven trådte i kraft d. 25. maj 2018. I den forbindelse har vi arbejdet med vores privatlivspolitik. Du kan til enhver tid finde den nyeste udgave af vores privatlivspolitik ved siden af vores handelsbetingelser og coockie-politik nederst på vores hjemmeside.

Awareness konkurrence - Deltag i Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmarks Awareness konkurrence
Det danske sprog med dets finurligheder kan være en udfordring for mange. Vores sprog er ikke altid lige til, og der skal ikke meget til, før en sætning kan komme helt på afveje især når man er ordblind. Foreningen vil gerne udbrede viden om ordblindhed, og de udfordringer der kommer med det. Ved at skabe awareness med små tekster, trykt på postkort og krus, skrevet af ordblinde, ønsker vi at fremme en samfundsmæssig dialog omkring dét at være ordblind. Derfor udlodder vi en konkurrence, hvor ordblindes stavefejl er i fokus og der er forskellige flotte præmier på spil.
Frist for deltagelse er d. 1. august 2018. Læs mere om hvordan du deltager klik her

Teenlejr (13-15 år)
I weekenden d. 14. 16. september holdes teenlejr for unge i alderen 13 15 år. DU-Dysleksi Ungdom er ved at planlægge en uforglemmelig weekend med fagligt indhold om ordblindhed men også masser af sjov og ballade. Lejren holdes i en spejderhytte på Fyn. Tilmelding er først til mølle og starter d. 6. august kl. 12. For yderligere info klik her

Uge 40 er international Ordblindeuge
Uge 40 er international Ordblindeuge. I denne uge vil der rundt omkring i landet være aktiviteter i form af temaaftener, debatter, messer mv. Kunne du tænke dig at bidrage til, at ugen bliver en succes? Vi har brug for medlemmer som har lyst til at stå ved en messestand og fortælle om Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark for derigennem at hverve nye medlemmer. Alle er velkomne, nye som mere garvede. Når vi nærmer os uge 40 vil vi informere om de mere konkrete opgaver og tider. Vi håber at se jer derude.

Ungelejr (16-30 år)
Igen i år holder DU-Dysleksi Ungdom kombineret Ungelejr og generalforsamling. Det bliver i en spejderhytte på Fyn d. 9. 11. november. Der er planer om farverigt og fagligt indhold. Så I kan godt begynde at glæde jer! Tilmeldingen starter d. 6. august. Mht. generalforsamlingen er sidste tilmelding d. 20. oktober. For yderligere info klik her

NB: Sekretariatet holder lukket fra d. 13.7 til og med 29.7.2018.

Vi ønsker jer alle en rigtig god sommer.

Sommerhilsner
Sekretariatet, Nina L. Dohm og Karen H. Bangert