Generalforsamling, 75 års jubilæumsfest og ambassadør

Kære medlemmer,

Den 7. april 2018 var en stor dag for foreningen. Vi holdt generalforsamling, 75 års jubilæumsfest og Bubber blev udnævnt som foreningens første ambassadør.

Generalforsamling 2018:

På generalforsamlingen var der valg til bestyrelsen og som noget nyt to suppleanter. Velkommen til de to nye bestyrelsesmedlemmer Rikke Madsen og Julie Riisby samt Christian Bock og Kirsten Weile, som blev genvalgt. Velkommen også til de to nye suppleanter Karina Christensen og Janne Sabroe.

Den samlede bestyrelse er:

Mogens Schmidt – formand
Christian Bock – næstformand
Maj Mortensen – næstformand
Kirsten Weile – bestyrelsesmedlem
Carsten Hansen – bestyrelsesmedlem
Gitte Nielsen – bestyrelsesmedlem
Julie Riisby – bestyrelsesmedlem
Rikke Madsen – bestyrelsesmedlem
Karina Christensen – suppleant
Janne Sabroe – suppleant

Læs mere i protokollen - klik her og referatet - klik her på vores hjemmeside. Her finder du også foreningens årsberetning for 2017 - klik her, regnskab for 2017 - klik her samt budgettet for 2018 - klik her.

75 års Jubilæumsfest:
Foreningens 75 års jubilæumsfest blev skudt i gang med vores støttesang ’Alverdens Ord’ - klik her som sangens forfatter Ragna Ea sang i fællesskab med aftenens gæster. Som underholdende indslag kom komiker Jakob Taarnhøj, som med fortællinger om det danske sprogs finurligheder ramte plet i forhold til hvorfor ordblinde kan have svært ved at stave. Citat Jakob Taarnhøj ’det er da genialt, at vi har tilføjet tre nye bogstaver til vores alfabet (æ, ø og å)– hvis vi da havde brugt dem! Fx Hest, - man skulle næste tro, at æ’et er opfundet til hest …’. Se Jakob Taarnhøj fortælle om vores sprogs ulogiske opbygning på Youtube - kilk her. Som aftenens store overraskelse kom den kendte TV-vært Bubber, som sagde ja til at blive foreningens første ambassadør.

Bubber – Ordblinde/Dysleksiforeningens første ambassadør:
Bubber vil hjælpe med at skabe opmærksomhed på ordblindhed og gøre en forskel for ordblinde børn, unge og voksne i det danske samfund. Bubber er selv ordblind og har i mange sammenhæng fortalt levende og nuanceret om det at være ordblind, og om hvordan han fandt sin vej i livet. Bubber er en ligefrem person, som appellerer stærkt til børn og unge. Derfor er vi utrolig glade for og beærede over, at han har sagt ja til at blive foreningens første ambassadør.

Vi håber, at Bubber kan inspirere ordblinde mennesker til at tro på deres eget værd og muligheder i livet. Vi glæder os til at samarbejde med Bubber de næste mange år.

Selv siger han om udnævnelsen:

”Jeg er beæret over at få dette hverv. Ordblindhed er noget, der har hængt ved mig hele min skoletid, og selve ordblindesagen er en sag, der ikke helt har fået den udvikling, man kunne have håbet. Der skal stadig kæmpes rigtig meget for at ordblinde får den hjælp, de har brug for i skolen. Og der er stadig mange steder en forestilling om, at ordblindhed har noget med intelligens at gøre.”
Hør mere om, hvorfor Bubber har valgt at støtte vores forening: - klik her