Nyhedsbrev d. 3. juli. 2015

Kære medlem af Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark,

Vi vil gerne ønske jer alle en rigtig god sommerferie.

Hermed nyhedsbrev fra Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark.

Folkemødet 2015:
Folkemødet på Bornholm blev igen i år en stor succes. Over 90.000 mennesker deltog i mødet. Ordblindeforeningen havde sammen med Netværkslokomotivet lejet sig ind i teltet hos AOF. Et samarbejde, der styrkede vores fælles kamp for mennesker med ordblindhed. På mødet havde foreningen mange gode samtaler og vi har fået mange nye kontakter. Ordblindeforeningen blev gjort synlig for mange tusinde mennesker og bidrog til folketingsvalgets fokus på en mislykket inklusion i folkeskolen.
Læs mere om Folkemødet i næste Ordblindeblad.

Feriekoloni:
Fra den 22.7-25.7.2015 afholder Ordblinde/Dysleksiforeningen for 5. gang feriekoloni for foreningens familiemedlemmer. Som det efterhånden er tradition, bliver årets feriekoloni igen afholdt på Nislevgård Efterskole i Otterup på Fyn. Der vil være kurser for børn og voksne og mulighed for at få opdateret sine it-hjælpemidler. Ligeledes er der arrangeret ture og festlige indslag til de 25 deltagende familier. Vi ønsker jer alle en rigtig god koloni med mange solskinstimer og lange lyse nætter.
Læs mere om feriekolonien i næste Ordblindeblad.

Nordisk træf:
Som medlemmer af det nordiske netværk afholdes årligt et møde i et af de nordiske lande. I år er Danmark værtsland og mødet finder sted i Roskilde fra d. 24.9-27.9.2015. De nordiske repræsentanter fra de deltagende lande vil orientere hinanden om nyeste tiltag i deres lande og diskutere aktuelle emner i forbindelse med ordblinde og undervisning.

Konference d. 25.9.2015:
I forbindelse med det nordiske træf har foreningen arrangeret en konference om ’Ordblindhed og undervisning’. Lærere, undervisere, læsevejledere, PPR, studie og sps-vejledere vil høre om karakteristika for ordblindhed, den nye ordblindetest, de nyeste læse og skriveteknologier og have mulighed for at deltage i workshops målrettet deres egen målgruppe. Repræsentanter fra de nordiske lande deltager i konferencen.

Klik her for yderligere oplysninger om konferencen

Send evt. til jeres respektive skoler og relevante uddannelsessteder på Sjælland.