Print siden
2630 Taastrup

Mail: kontor@ordblind.org

Nordjylland

- Frederikshavn, Hjørring, Brønderslev-Dronninglund, Jammerbugt, Ålborg, Rebild, Vesthimmerland, Mariager Fjord og Læsø

OBS: Vedr. Rådgivning - klik på knappen til venstre
Rådgiver - og bisidderkorps.

Formand Svend Jensen
Farsøvej 7, Strandby
9640 Farsø
Telefon: 2177 4242

Gitte Nielsen
Mail: gitte@ordblind.org

Eller ved hjælp af kontaktformularen på siden Kontakt.

Årsberetning 2017

Vi startede foråret 2017 med at deltage på Forårsmessen i Aalborg. Det var tredje år i træk, så vi var temmelig spændte på, om vi ville få samme succes som tidligere. Det blev til mange gode samtaler og vi fik også nogle nye medlemmer.

I april var vi så heldige at få 200 gratis billetter til åbningsdagen i Fårup Sommerland. Det blev en rigtig hyggelig dag for deltagerne og vi vil prøve lykken igen til næste år.

Der var ”ordblindeuge” i hele landet i uge 40 og det måtte Ordblindeforeningen i Nordjylland selvfølgelig også sætte fokus på. Vi havde et stort dags-arrangement i Farsø.
Arrangementet blev ”skudt i gang” af formand Mogens Schmidt, der bød velkommen og som på formidabel vis sammenkædede de forskellige indlæg.

Elever fra Farsø Efterskole fortalte om livet på en ordblinde-efterskole og om deres drømme for fremtiden.

Hvordan klarer man at være ung, ordblind og under uddannelse? Det spørgsmål besvarede Lise Holmgaard, nyuddannet psykolog, på en meget levende måde.
Torben Jakobsen, Mejlby Efterskole og Lone Primdahl, Farsø Efterskole gav os et indblik i, hvordan deres hverdag er sammen med en masse dejlige, unge mennesker, på trods af karakterkrav og udfordringer.

På programmet var også Bubber, kendt TV-vært, og han er jo et levende bevis på, at man sagtens kan klare sig med en ordblindhed i bagagen.
Christian Bock orienterede om, hvordan de nyeste IT-værktøjer kan være til hjælp i hverdagen.

Der kom over 500 mennesker fra nær og fjern for at ”bakke op” om vores arrangement, selv TV2 Nord kiggede forbi og der blev sendt ”direkte fjernsyn” fra vores arrangement!
I Aalborg gik det også godt til arrangementet i Ordblindeugen. Der kom ca. 200 personer for at høre Jesper Sehested fra ”Etlivsomordblind.dk.”

Jesper har fundet sine egne måder at gøre tingene på og det fortalte han om. Efter pausen kom Sanne og Andreas på. Det er teamet bag podcasten ”Jeg er ordblind”.

Det var en god aften og vi som stod ved standen ”Ordblindeforeningen”, havde rimelig travlt med at besvare spørgsmål fra forældre til ordblinde børn. Vi fik 8 nye medlemmer og også nye medlemmer til vores forældregruppe i Aalborg på facebook. Der findes også en forældregruppe i Frederikshavn kommune.

På vores seneste bestyrelsesmøde gik snakken på, at vi mangler bisiddere i Nordjylland. Skulle der være en person blandt vore medlemmer, som kunne have lyst til at uddanne sig som bisidder eller høre noget mere om det, er man meget velkommen til at kontakte os i Ordblindeforeningen.

Vi vil igen stå ude på Forårsmessen i Aalborg. Det forgår i week-enden den 16.-18. marts 2018 og vi plejer at være rimelig godt besøgt. Så kom og hils på os.
Nordjylland Storkøbenhavn + City Nordsjælland Østjylland Viborg Vestjylland Vejle Sydjylland Fyn Vestsjælland Bornholm Storstrøm Midtsjælland