Lån af lydbøger
2630 Taastrup

Mail: kontor@ordblind.org

Lån af lydbøger

Her kan du finde oplysninger om hvor og hvordan man låner lydbøger:

Biblioteket
De fleste biblioteker har en afdeling med letlæste bøger og lydbøger.

Nogle biblioteker har særlige samlinger, f. eks har Slagelse bibliotek en samling af udenlandsk litteratur på lydbånd (engelsk, fransk, tysk, spansk m.m.).

Henvend dig på dit lokale bibliotek, de kan hjælpe dig med at finde gode bøger, faglitteratur og meget mere. De låner også materiale hjem til dig, de ikke selv ligger inde med.

Man kan også søge titler på bibliotekernes fælles hjemmeside:
www.bibliotek.dk

NOTA
Nationalbibliotek for mennesker med læsevanskeligheder

Som indmeldt på Nota kan du downloade lydbøger fra netbiblioteket E17 eller streame dem direkte via E17-afspilleren.

Medlemskab er gratis
Det er gratis at være indmeldt på Nota, men for at blive meldt ind skal du have et dokumenteret syns- eller læsehandicap. Notas ordblinde brugere bliver typisk indmeldt via en læsevejleder eller læsekonsulent (typisk fra PPR, Kommunikationscentre eller voksen specialskoler). Derudover kan undervisere af §17-brugere - eksempelvis folkeskolelærere og undervisere på VUC - få adgang til Notas materialer til brug i undervisningssammenhænge. Endelig kan pårørende, bibliotekarer eller andre, der hjælper Notas brugere med at bestille bøger blive indmeldt som E17-assistent.

Hvilke fordele får du ved medlemskab?
Notas samling er på mere end 20.000 titler, og vi fremstiller hele tiden flere. Og bøgerne - dem får du lov til at beholde. Notas tilgængelige materialer er blandt andet lydbøger og e-bøger. Derudover kan Nota hjælpe dig videre til alle danske bibliotekers samlinger af tilgængeligt materiale.

Få mere information på www.e17.dk.

Kontakt:
Nota
Teglværksgade 37
E-mail: indmeldelse@nota.nu
www.nota.nu.

KLO - kultur og litteratur for syns- og læsehandicappede
Hvis du ser dårligt eller på anden måde har problemer med at læse trykt tekst, kan du gratis låne lydbøger af KLO. Bøgerne er produceret til brug for syns- og læsehandicappede.
For at låne lydbøger hos KLO skal du være registreret bruger. Ring og få et låneID.

Kontakt:
KLO