Print siden
2630 Taastrup

Mail: kontor@ordblind.org

Handelsbetingelser/Abonnementsaftale

Disse handelsbetingelser/abonnementsaftale er gældende ved køb af medlemskab og abonnementer på ordblindeforeningen.dk.

ordblindeforeningen.dk
c/o Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup
kontor@ordblind.org

Bestilling og levering

Bestilling af ydelser fra ordblindeforeningen.dk sker via accept af bestillingen på ordblindeforeningen.dk.
Aftalen anses for indgået, når brugeren har accepteret betalingen på ordblindeforeningen.dk.
For at undgå fejl bør køberen kontrollere, at alle forsendelsesoplysninger er korrekte. Det er specielt vigtigt, at den indtastede e-mailadresse er korrekt, da den bliver brugt til at sende bekræftelse/e-mailkvittering samt mails vedr. fornyelse af kontingent/abonnement.
Ved såvel medlemskab som abonnement er der tale om løbende aftaler, som fortsætter indtil opsigelse. Køber vil således blive opkrævet kontingent eller abonnementsbetaling hvert år, til aftalen opsiges.

Betaling og priser

De til enhver tid gældende priser for medlemskab og abonnement oplyses på hjemmesiden på siden "Medlem".
Betaling af ydelser sker via ordblindeforeningen.dk, hvortil der kan benyttes Dankort. Alle priser er i Danske Kroner (DKK) samt inklusiv alle afgifter, moms mm. Betalingen sker via en sikker forbindelse (https). De indtastede oplysninger i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede, og det er således kun NETS, der kan læse dem.
Institutioner, der ikke kan betale med kreditkort, kan vælge at betale via faktura - med eller uden EAN-nr. Institutioner, som får nyt EAN-nr., skal meddele dette til Ordblinde/Dysleksiforeningen via mail, brev eller telefon.

Opkrævning
Kontingent opkræves en gang årligt. Køber får en faktura tilsendt per mail eller via EAN-faktura.
Hvis køber har meldt sig ind i perioden januar-juni, bliver køberen opkrævet første gang ultimo april det følgende år. Hvis køber har meldt sig ind i perioden juli-december, sker første opkrævning ultimo september det følgende år.
Første opkrævning skal betales normalt, men derefter er det muligt for køber at tilmelde sig Betalingsservice via sin bank med følgende oplysninger:
PBS-nr. 08748039
Deb.gr.nr. 00001
Kundenummer/medlemsnummer

Fortrydelsesret
Den almindelige fortrydelsesret på 14 dage gælder ved køb af medlemskab og abonnement.
Fortrydelse skal oplyses til Ordblinde/Dysleksiforeningen inden for 14 dage pr. brev, pr. mail eller telefonisk - eller ved at bruge standard fortrydelsesblanket.

Opsigelse
Opsigelse af medlemskab eller abonnement skal oplyses til Ordblinde/Dysleksiforeningen pr. brev, pr. mail eller telefonisk. Aftalen kan når som helst opsiges, men allerede indbetalt kontingent eller abonnement refunderes ikke.

Personlige oplysninger

For at en bruger kan bestille og betale for medlemskab og abonnement, skal brugeren lade sig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn og adresse
E-mailadresse: Dette felt skal udfyldes, så ordblindeforeningen.dk kan sende en elektronisk bekræftelse samt opkrævning for fornyelse af kontingent eller abonnement.
Nyheder pr. e-mail: Markeres denne afkrydsningsboks, vil medlemmet / abonnenten få mails med nyheder på ordblindeområdet samt nyt om kommende arrangementer.

Ved flytning og ændring af e-mailadresse

Ved flytning eller ændring af e-mailadresse er det op til brugeren at ændre oplysningerne ved at logge på ordblindeforeningen.dk under "Medlem" og vælge "Min profil".
Opbevaring og anvendelse af data
ordblindeforeningen.dk indestår for, at have iværksat de nødvendige tekniske, praktiske og organisatoriske foranstaltninger mod, at person- og betalingsoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller kommer uvedkommende til kundskab.
Oplysningerne vil aldrig blive viderebragt eller solgt til tredjepart.
Kreditkortinformationer håndteres af Dandomain og Nets, og oplysningerne bliver ikke registreret eller opbevaret i Ordblinde/Dysleksiforeningens system.
Ændring af handelsbetingelser/abonnementsaftale samt ophør af brug m.v.

Såfremt ordblindeforeningen.dk ændrer i de gældende handelsbetingelser, vil alle medlemmer og abonnenter få en mail med besked om dette.